joi, 28 iulie 2011

Un nou prieten

De la inceput vreau sa va marturisesc ca de cateva saptamani am achizitionat si eu un cutit destinat iesirilor in aer liber la cioplit si la lucrurui mai dure. Mi-a fost foarte greu sa ma decid pe ce tip de cutit sa ma axez dar in urma discutie cu un prieten C.S. care de alfel se si ocupa cu asa ceva mi-a recomandat acest tip de cutit. Momentan nu sunt foarte expert in ale cutitelor(marefer la descrierei de lame si manere) dar din cate am citit si eu pe ici si colo vreau sa ma impartasesc si voua unele informatii asupra acestui cutit:
  • un cutit clasic pentru iesiri in natura cu o lama groasa si un unghi de tais usor de ascutit fara dispozitive speciale.
  • un otel carbon inalt aliat pentru scule taietoare.
  • clasic si care mentine un tais fin lama 11 cm lungime si 6 mm grosime.
  • tais scandi la un unghi de 28 grade lungime totala 22 cm maner tip fulltang
Pe langa acest "mic prieten" cum ii spun eu am achizitionat si un amnar de 8mm grosime care spre surpinderea mea este excelent.Comparativ cu amnarele mici din comert (care se termina foarte repede) acest amnar este si rezistent datorita grosimii dar si scanteia este mai mare. Maestru Cristi spunea ca sunt facute sa aprinda facul si din picioare.Scanteia este mare si rezistenta. Iata si o poza cu faimosul Fenrir (este numele cutitului).Poate multi o sa ma credeti dus cu pluta sa dai nume la un obiect.In momentul cand incepi sa indragesti un obiect si vezi ca se modeleaza dupa tine ca ti-e aproape tot timpul asemenea unui prieten e si normal sa il botezi cumva. La partea de ascutire folosesc o piatra de apa japoneza Combo 1000x3000. Aceasta piatra are 2 fete/granulatii.parea mai inchisa(rosu) este de granulatie 1000 iar partea mai deschisa(portocalie) este de granulatie 3000.Ca si dimensiuni : 175x55x25 mm.Piatra vine si cu un suport de plastic. Aveti si o poza cu piatra asezata pe suport. Ca si teaca la acest cutit am momentan una de piele confectionata de o domana de aici din Arad.Imi place foarte mult sistemul de prindere pe orizontala dar va spun un lucru nu este benefica aceasta metotda tot timpul. In continuare am sa va prezint o mica galetie foto a cutitului impreuna cu teaca si amnarul.

Niciun comentariu: